2010-12-29

Ensam hemma

Trollungen valde att stanna hos Farmor och Farfar i två nätter, jag mutade henne med tomtegröt så det inte blev fler. Så idag hade jag tänkt att vi skulle ta en sväng till badhuset. Men så blev det inte, Maken tog min bil till jobbet och Trollungen gick hem till Bäst bästa Kompisen M och där har hon varit hela dagen. Så jag har vårdat min huvudvärk som inte vill ge med sig, är smärtfri när jag äter tabletter, så jag hade inte fixat badhuset i vilket fall som helst. Så här kan jag ju inte ha det, så jag ska ringa min husläkare när han kommer åter efter semestern den 10 jan. Mitt i allt ihop så är det väldigt skönt att vara ensam hemma, även om jag har fruktansvärt tråkigt då jag inte fixar att se på TV några längre stunder, inte orkar läsa och inte kan spela dataspel, vilket brukar vara "smärtlindrande" för mig...

Inga kommentarer: