2010-12-28

Närkejul

Det blev ett par underbara dagar i Närke, det är nått vist med att fira jul "hemma", att träffa nära och kära och verkligen känna att nu är det jul. Visst saknade vi Gudmodern, men vi är inte så petiga och firar gärna lite jul när vi nu får till en träff med henne. Tomten som tittade in i Stene var en underbar filur som vi hoppas få möjlighet att se igen och att vakna hos Mams och äta frukost med henne det är jul för mig det. Det är många pusselbitar som ska passa och att träffa Morfar och M, dagen innan julafton det är lika viktigt det, och Trollungen sov sött i sin nya pyjamas.

Juldagen var en lugn och skön dag som började med frukost i Kumla, det kan bli tradition det, om jag får bestämma, för jag gillar inte att stresse. När vi kom hem packade vi upp våra julklappar och spelade "Zoo panic", ett spel helt i min smak, blev ju inte sämre av att jag vann båda gångerna...


Sen var det dags att träffa Herr och Fru Hockey och deras tre busungar, som alltid blev det en trevlig stund, och jag blev med två par "nya" byxor, och idag har jag ett par på mig, och det är med stolthet jag berättar att det är storlek 40...

Annandagen var vikt till Farmor och Farfar och det blev julmat och julklappar och jag kan tänka mig att göra även detta till en tradition, och flytta vårt Annandagsfika tills det är dags att slänga ut granen. Trollungen bestämde sig för att stanna en natt, som blev två, vi får väl se om hon kommer hem idag, eller om hon stannar hela lovet.

Inga kommentarer: