2010-12-07

Stjärnsmäll

En bula i pannan, dubbelseende, yrsel, illamående, ljuskänslig och fruktansvärd huvudvärk, är symtom på hjärnskakning och det är inget jag rekommenderar. Kan även avråda alla från att när en gasfjäder till bagageluckan går sönder ha huvudet i vägen när luckan faller ner likt en råttfälla, det kan leda till att läkaren på VC anser att man måste till CSK för kontroll och för att ta sig dit måste man åka ambulans. Det är tur att jag har vänner som kan köra mig till VC och en man som kunde möta upp på akuten, för igår mådde jag inget vidare, mår något bättre idag, är inte yr, ser inte dubbelt och illamåendet är borta. Det blev en lång dag i sjukvårdens klor igår, och efter många timmar fick jag åka med Maken hem, jag har en kraftig hjärnskakning, men den befarade blödningen fanns det inga spår av på bilderna och det känns enormt skönt för nu ska bara huvudet vila och om några veckor ska jag vara helt återställd. Var ju tvungen att kolla med läkaren om det var okej att åka till Stockholm på onsdag och det får jag, men jag måste lyssna på vad huvudet orkar och det ska jag givetvis göra.

Inga kommentarer: