2010-12-12

Hemma bäst, eller inte

Det slog mig som vanligt att den gamla klyschan "Borta bra men hemma bäst", stämmer när man kommer hem efter några dagar på annan ort. Men idag är jag inte lika säker, jag sov bättre hos Mams, kan hänga samman med att jag inatt har haft närkontakt med Trollungen. Det som nu ligger över mig som en massa måsten, fanns inte när jag inte var hemma, då spelade det ingen roll att diskmaskinen inte funkar och att tvättmaskinen låter som den ska explodera så snart vi använder den, dammråttorna såg jag ju inte och Trollungen var sysselsatt på annat håll. Det är, i alla fall för mig, lättare att slappna av och vila borta, men det är skönt att vara hemma, fast huvudet gör mer ont idag, kanske hänger samman att jag nu slappnar av, jag har fixat resan till Stockholm, hade en trevlig lördag i Kumla. Idag har jag inget på programmet, ska slötitta/lyssna på skidåkning och ev bjuda svärföräldrarna på förmiddagsfika, om de har lust att komma hit med Hunden...

Inga kommentarer: