2010-12-31

Nyårsdikt

Vill önska alla nära och kära ett roligt slut, en bra start och ett helt fantastiskt 2011.

Jag har bestämt mig för att avge ett nyårslöfte idag, det brukar jag inte göra, gillar inte nyår, och just därför ska jag idag försöka fokusera på allt det positiva som hänt, se det ljusa och försöka komma ihåg att bakom alla molnen lyser solen.

Hittade denna nyårsdikt på nätet och även om jag inte skriver dagbok, så fungerar ju denna blogg som en, och det ligger mycket i dessa ord;

Så hastigt flydde åter ett år
med dagar som växlats till minnen,
några med klarhet som från i går
har mejslats med fasthet i sinnen.

Dagbok är tecknad blad efter blad
av hand som skrivit vad livet gav,
allt står tecknat på rad efter rad
för att ej dränkas i glömskans hav.

Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer: