2011-05-03

Påsklov 2011


Tänk att man kan bli så glad över att få se dessa blommor komma upp ur gräsmattan, det är ett tecken på att våren är här och en gåva från min älskade Morbror T


Många kvällar avslutas på detta vis, Trollungen är just nu helt inne i "LasseMajas detektivbyrå" och frågan är om inte Maken gillar det minst lika mycket


Vi åket en hel del bil detta lov, här är vi i Skövde för att börja vår resa...


Med bilen Trollungen anser att jag förtjänar mest, men som Maken ska ha för att han pendlar 7mil/dag och det är mest kostnadseffektivt, fast jag ska låna den på torsdag.


Vi tog en avstickare från Skövde och var till Falköping och blev bjudna på mumsigt fika av vår fd Inneboende och hennes man. Det var kul att äntligen komma dit och få se hur de bor, men man blir trött av allt åkande så Trollungen och jag sov sött en stund på vägen mot A-sund, där tanken var att besöka en blomsterhandlare, men så vart det inte pga sjukt barn. Vi passade på att leta rätt på en grav, där vi la några blommor och där Trollungen la ner en tår som hon sparat.

Efter A-sund åkte vi till Kumla för att sova över hos Mams, där åt vi frukost innan vi begav oss norr ut på vår resa.


Första stoppet blev en kaffe och glasspaus i Västerås, det var skönt att få sträcka på benen och få lite fika i magen, innan vi fortsatte mot Gävle



När vi kom fram var Hon i Gävle inte hemma, men vi åkte till Högskolan och fick hjälp av en kvinna i receptionen för att leta rätt på henne. Då ringde Hon i Gävle, och inte trodde hon på att vi var på hennes skola, men hon kom allt ner och kollade och jag tror vi överraskade henne enormt och att hon blev glad över att se oss.


Medan vi väntade på att Hon i Gävle skulle sluta skolan var det hög tid att äta igen, det som förvånat oss under lovet är att Trollungen ätit riktigt bra, med några få undantag och det är så skönt när det funkar.


Maken imponerade nog en hel del på Hon i Gävle, för visst var det rätt höna han köpt, förvisso hade jag sett den på kort, taget via skyltfönstret, och vi var rätt säkra på att det var den hon pratat om, men man kan ju inte vara helt säker


Det var en spännande resa som efter bus med Hon i Gävle och några timmar med pappan i en lekpark fick Trollungen att somna innan vi lämnat Gävle bakom oss. Vi var alla nöjda och glada, bilen gick bättre än förväntat, man sitter kanonbra i den och överraskningen hade blivit en succé. Vi han även träffa föräldrarna till Hon i Gävle och det är alltid lika trevligt.

Att sedan få åka rätt in i en vacker solnedgång gjorde inte saken sämre...


Det har inte bara handlat om att fara runt och träffat folk, jag har haft tid att sitta i solen och njuta, både av kaffe och en god bok. Men pga nacken orkar jag inte läsa så mycket som jag önskat så det har gått sakta, trots att boken är helt underbar.


Inte alla påsklov som avslutas med Valborgsfirande, men i lördags grillade vi med en av familjerna vi brukar träffa vid sådana här helger och sen for vi till Deje och såg ett fantastiskt vackert fyrverkeri.

Lov är alltid lika roliga, men nu ska det bli skönt med vardag igen, men jag hade ju inte väntat mig att vakna och få se detta...

Inga kommentarer: