2007-10-08

Måndag igen


Det är tur att det finns sånna som Karin i Gävle, för trollungens skull, hon har nu lärt sig vikten av att ha papper när man målar läpparna med läppstift och det ska vara toapapper. Jag fick mig en lektion i morse när trollet var på pottan, och jag erkänner jag kan inte sånt, jag fixar på sin höjd att måla tånaglarna. Smink det äger jag säker nått gammalt, men jag har inte använt nått på flera år, ok jag har hört av andra att efter 35 måste man sminka sig, och en massa annat som jag heller inte har koll på. Jag överlever säkert utan smink och en massa måsten och trollungen får följa med till Gävle och gå i lära hos Karin. Hon fixar allt som handlar om skor och smink och är en tokig kvinna, trollungen frågade Karin om hon var stor(ska nog läsas vuxen). Vi hade med andra ord en kanontrevlig dag i Gävle. Soffan är nu på plats och enligt trollungen så ska Karin komma och sova i den, vi får hoppas att ungen har rätt...
Makens förhoppning om en lugn oktober, får bli nått annat år. Vi har i helgen hunnit med att sova i husvagnen, hämtat hem en bäddsoffa från Gävle, varit och lekt i Boulognerskogen, varit hos farmor och farfar, träffat Farbro T, som fick slita för att hjälpa maken få upp soffan, fixat med fönster, dammsugit och detta är bara en del av allt... Tur att det kommer fler oktober, så kanske maken nån gång får uppleva en lugn en.
Solen strålar från en höstblå himmel och det är så där underbart ute som det är en höstdag när vädret visar sig från sin bästa sida, det är bara en ska att göra, logga ur och på med jackan och gå ut i trädgården och njuta.

Inga kommentarer: