2007-10-09

Rymsäkert

Så har det börjat, det jag fasat och haft ångest inför, tandläkarbesöken. Jag har idag varit till tandläkaren och jag bet honom bara två gånger och jag spydde inte en gång. Jag var med andra ord duktig, det sa i alla fall sköterskan. Har nu fått order om att varken äta eller dricka nått varmt, det ska vara ljummet eller kallt och det gäller för hela dagen. Visst är det konstigt, bara för att man inte får så är man sugen på massor av saker och alla varma. Det får bli nyponsoppa och glass, och mackor idag, överlever med all säkerhet, överlever man ett besök i tandläkarstolen så över lever man allt. På tal om tandläkarstolen; Kom på varför man får ligga med fötterna högre än huvudet; Det är för att man inte ska kunna ta sig där ifrån, även om tandläkaren hävdar att det handlar om hans rygg, snackade om arbetsställning, det tror jag inte ett dugg på. De har fixat det så att patienterna blir kvar. Dels för att sånna som jag inte ska springa där ifrån, dels för att de ska ta betalt sen... Vågar inte tänka på räkningen...

Trollungen var till sin tandläkare igår, men maken, han var även med mig idag. Det är tur jag har honom, dels för allt han gör med trollet vårat, dels för att han älskar mig och ser till att jag gör det jag måste men inte vill. Trollet var även till "frissan" igår, det är en höjdare tycker både ungen och hon som klipper, det var en stolt 3åring som idag med rosa, lila och grönt hår och som inte det räkte ett snyggt diadem, åkte till dagis.

Maken försökte igår få lite gjort ute, och det fick han, men han hade inte tänkt meka med min cykel, vilket han fick göra. Trollungen ville prompt att hon och jag skulle cykla, och nu sitter barnsadeln där den ska och vi cyklade till Studio C (frissans salong) igår kväll. Men innan barnsadeln satt där den skulle, smög vi oss in i grannens carport, vi ville se hur hon satt fast sin barnsadel. När jag kollat det så plingade jag på dörren, var ju tvungen att tala om varför jag smög om kring där jag gjorde.

Inga kommentarer: