2007-10-11

Träningsdagbok

Onsdagar är för mig fikadagar och så även igår. Jag började dagen med att plocka fram lite korv, köttfärs och några kotletter, de fyra veckorna på sjukhuset har gjort att makens matlådorna inte får plats i skåpen. Ja de är tomma och då tar de plats i de redan fulla skåpen, så det är dags att fylla dem så de kan vara i frysboxen. Sen tog jag bilen och for ner till centrum för att handla lite och köpa nått gott till fikat. Väl hemma igen satte jag på kaffe och tog in posten, där ibland "Allas" sen satte jag mig i soffanmed kaffe och gott fikabröd, satt och mös och läste i några timmar. När tidningen var slut började jag med "Tröstaren", men efter ett tag var det hög tid att börja med all mat. Det blev 13 matlådor och till kvällsmat åt vi mackor...

Hämtade trollet vårat från dagis, men istället för att gå hem så cyklade vi, men inte hem utan till OK, macken som är bland det sista man se i Forshaga, om man åker från oss mot Karlsdag. Där stod maken och plockade upp oss, det är så himla skönt att cykla, när man vet att man slipper cykla hem. Backen upp till oss är inte att leka med, men nerför är det härligt att fara, trollungen skriker av glädje och jag njuter av att röra på mig.

Onsdagar är soptippsdagar för maken och trollungen, så även denna dag, men idag fick de hjälp av mig, det blev ett träningspass på 30 min, trollungen hjälpte till och maken gillade att för en gång skull få slå sönder glasrutor och slippa vara rädd att de ska gå sönder. Vi gjorde oss av med en massa skräp, det mesta var från bytet av fönster, och det känns skönt att var på gång med att få ordning i carporten, tur att det finns många onsdagar, för vi har mycket kvar. Trollungen kastade brädstumpar så mössan for iväg och hamnade bland träavfallet, men som tur är så finns de änglar på "tippen" i Deje, så trollet fick tillbaka sin älskade blå mössa. Det märks att trollet vet vad man ska göra för så fort släpet var tomt klättrade hon upp där och sopade rent det. När vi kom hem var klockan mycket, och vi var trötta och hungriga, och trollungen ville ha mackor med leverpastej så det fick bli det till kvällsmat, eller mer rätt kvällsfika...

Jag slipper nu att föra skitdagbok, men ska nu föra träningsdagbok(fysisk aktivitetsdagbok), denna dag har jag gjort mycket, cyklat och kastat fönster + lagat mat och handlat, de två sista räknas oxå, men jag har svårt att tänka att det är fysisk aktivitet, det är ju sakar man bara måste göra, men vill sjukgymnasten veta vad jag gör så ok... men då kan hon ju inte ge mig ett papper där varje dag är en ruta på 1x1 cm, så nu ska jag skapa ett eget dok, där jag redovisar varje dag vad jag gjort...

Inga kommentarer: