2007-10-02

Hemma igen

Så har då mina fyra veckor på reuma rehab nått sitt slut. Det är knepigt hur fort man kommer in i nya rutiner och hur fort man åter är i sin vanliga lunk. Har jag blivit nått bättre? Ja om man bortser från mina två handleder så mår jag riktigt bra just nu. Ryggen gör sig påmind, men tackvare Tens så fixar jag det. Men händerna är katastrofer, de flesta blev starkare eller de behöll styrkan de hade när vi kom till Arbetsterapin i början av september Mina värden halverades och det säger sig själv att det inte är bra att förlora styrka under träning, men så är fallet och vad händer nu kanske nån undrar. Ja det undrar jag oxå, förutom att jag ska fortsätta att träna smidighet så vet jag inte. Det bästa som kan hända är att jag får min kallelse till Handkirurgen i Örebro, och att de gör en bedömning som innebär operation i vänster hand, för sen kan man börja bygga upp handens styrka igen. Men fram tills dess, vet i alla fall inte jag vad som händer. Sjukskriven tror jag att jag är, då jag fick ett sjukintyg från ortopeden här i Karlstad, men det var för augusti, så nu väntar jag på ett nytt. Har i alla fall pratat med FK och nu ska min handläggare där ta tag i det hela så att vi i alla fall kommer så långt som till ett möte där vi börjar planera vad som ska hända nu...

Trollungen mår i alla fall bra, hon är extremt mammig, men det är väl naturligt efter en månad då inget varit sig likt. Helgen som gick, gick i 120 vi han med en massa, vi var till badhuset, ställde upp husvagnen i Ånnaboda, var till mormor och åt, vi bakade och vi gjorde en massa annat oxå, så det var en nöjd tös som i går återvände till dagis.

Maken har haft en tuff månad han oxå, inte nog med att jag varit bort så han fått fixa allt här hemma, företaget han jobbar åt har blivit sålda, och nu ska allt funka, så där har han haft att göra. Tror han ser fram emot en lung oktober, men känner jag oss rätt så blir det nog inte så....

Inga kommentarer: