2008-02-11

Barnledig



Torsdagen slutade bra, men den han med ett stort orosmoln. Maken ringde, de hade ringet honom på jobbet, från dagis, Trollungen spydde... Jag tog bilen, en hink och åkte och hämtade hem henne. När maken kom hem ca 40 min efter att dagis ringt hade Trollet ätit 3 mackor och en yogurt, och sen han hon med saft, mer yogurt och var på ett strålande humör, så nä vinterkräksjukan var det inte. Skönt tycker jag, och helgen blev lite längre, hon fick ju inte vara på dagis på fredagen, vi håller på 48-timmars regeln, allt för att inte sprida smitta.

Trollungen hade redan på torsdagskvällen funderingar på om farfar kunde hämta henne på fredagen, och när det var klart att hon inte var sjuk så visst kom han och hämtade henne. Jag kan förstå att det är ett paradis att få vara hos farmor och farfar, och det är ju det man har sina far- och morfäräldrar till, några som bara finns och där man kan njuta av att vara barnbarn...

Vi som blev kvar här hemma, vi lyssnade på rallyradion och tittade på TV, lite knepigt att se en åka skidor och höra sträcktider och morotvrål, men det går. Vi han även med ett besök på IKEA, vi bytte en stol och ja jag köpte lite mer, 4 koppar med fat. Har länge tittat på dem, men varit ledden över att de bara fanns i grönt... nu har jag blåa...

När vi ändå var ute och handlade så gjorde jag av med ett presentkort, eller mer rätt, två, men jag har lite kvar att handla för, det blev en massa kläder. Eller vad sägs om en klänning, två tröjor och två BHar, och jag ska köpa ett par byxor för pengarna som är kvar... Klänningen ska jag ha så jag får följa med Trollungen när vi ska på kalas, hon har på nåder låtit mig följa med iklädd kjol...

Inga kommentarer: