2008-02-13

Strålande sol


Trollungen dansar, hon är solen i mitt liv...

Om det i går var grått ute är det i dag raka motsatsen, och det är underbart, men jag gillar inte detta varanandagsväder. Mina leder hinner inte med, det växlar ju ständigt och jämt, jag föredrar en vecka grått och tråkigt om jag får välja. Nu får jag ju inte välja och det är väl tur det, men värken i kroppen blir ju bara värre och värre så humöret är inte i topp.

Därför värmde ett mail jag fick extra mycke, det handlade om vänner, hur man får dem, varför de kommer in i ens liv och varför vänskap ibland upphör. Det är tänkvärda ord, liksom det jag hörde de hade pratat om på radion i går, nämligen VAF, tror jag de kallade det. VAF skulle då stå för Vård Av Förhållandet och vara ett bättre alternativ än blommor och godis på Alla hjärtansdag. De föreslog en resa, en barnfri helg, då man unnar sig att bara vara, men i en annan miljö. Visst låter det bra, men jag gillar tulpaner och choklad och det gillar plånboken oxå...

Strålande sol och varm choklad det vill jag ha i helgen, helst i en snöig miljö med Maken och Trollungen och jag tror nog jag kan se fram emot tulpaner på bordet här hemma...

Inga kommentarer: