2008-02-20

Alla Hjärtansdag




När jag skrev sist hade jag funderingar på choklad och tulpaner, men så blev inte dagen efter, det blev Akuten och efter massor av timmar och ett återbesök konstaterat att nej det var inte Blindtarmen, det var Körtelbuk som Trollungen hade. Det betyder på svenska, ont i magen, väldigt ont och 40 graders feber, och när febern var som högst så spydde hon. Det har med andra ord varit en jobbig vecka, men nu är hon frisk och idag är hon på dagis, det var med stor glädje hon stutsade iväg före 7 idag.

Själv lever jag med TENS på ryggen, massor av värktabletter och feber. Frågan är nu om febern beror på inflamationen i ryggen, eller om jag har fått influnsa... Det hade räckt med ryggen, den är inte att leka med. När jag igår pratade med reumatologen så hade de bara tabletter att erbjuda, och efter att i två dagar haft TENSen på konstant och så värktabletter och Voltarensalva så ja ryggen är bättre, jag mår inte illa av smärta längre, men allt gör ont, finns inget läge som är bättre eller sämre, så från en 8 på gränsen till 9 på smärtskalan är jag nu nere på en svag 7a... Man får glädjas åt det lilla.

Igår läste jag Tisdagarna med Morri och jag förstår att den legat på topplistor och att den har förändrat liv, den är verkligen läsvärd. Att jag hittade den berodde på Dr Phil, en febersjuk Trollunge och en ond rygg, så det händer att man hittar nått bra i alla berövelse.

Alla Hjärtansdag, firades inte mycket här, men jag hade redan dagen innan laggt några hjärtan och ett kort i havregrynen, så Maken blev glatt överraskad när han skulle äta frukost, och jag fick en chokladkartong med hjärtat, mums... Blommor fick jag en dag senare, Trollungen förklarade att när hon är sjuk gillar hon inte blommor, men på fredagen ville hon plötsligt köpa lila tulpanar. De är kanonfina där de står på rumsbordet.

Inga kommentarer: