2008-02-07

Rallylåtar



Idag startar Svenska Rallyt, och ja jag vet att det inte heter så, men det struntar jag och många med mig i... Sen jag flyttade till Värmland har mitt intresse för rallyt ändrats, från noll, absolut noll intresse till ett måste. Ok erkänner att jag inte är så intresserad av bilar och förare, men jag älskar Rallyradion på P4, och höjdpunkterna är alla deras rallylåtar...

Det är lustigt hur det kan bli, första året tillsamans med Maken, som då inte var en make, då höll jag på att tråka igäl pga Rallyradion, andra året skickade jag ut honom och två mig nära "gubbar" i skogen, och lyssnade i min ensamhet på, ja just de, Rallyradion, och sen dess är jag fast. När vi väntade Trollungen var vi på torget i K-stad på invigningen, förra året såg vi torsdagens tävlingar live på travet, ja jag är fast.

I år blir det radion som gäller, för det gäller ju att kunna göra flera saker samtidigt, jag ska ju "åka" en massa mil på skidor oxå, ja VM i skidskytte startar ju, så det blir att boka en plats under filten, ladda termosen med kaffe och sen får vi se vad vi gör med Trollungen... Hon hade själv en önskan om att besöka farmor och farfar, kan undra om de har lust att leka med henne lör-sön.

Inga kommentarer: