2008-02-12

En grå tisdag

Idag kan dagen gå helt i grått, det sa de i alla fall när jag lyssnade på vädret på lokalradion. Trollungen vaknade med ont i magen, och det är ju tråkigt, förmodligen dags för ett toabesök under dagen, annars har vi problem. Min rygg håller på att ta dö på mig, den blir bara värre och värre, och där kan inte min läkare på reumatologen sätta nån spruta. Fick två i september och det är först nu det är riktigt illa, så det går, men den läkaren är i Sydamerika den här tiden på året... Kommer åter till våren, men enligt tidninge borde det vara nu, två flickor plockade tussilago i Hagfors igår, tyvärr litar nog läkaren mer på almenackan.

Denna gråa tisdag kan ju vändas till en fest, om skidskyttarna tar en medalj, även om många inte tycker att dagens distans är så mycket att satsa på så är det ju ändå en VM-tävling. Mår sen trollungen bra när hon och Maken komer hem efter dansen, och min rygg mår bättre efter vattengympan, ja då har det gråa blivit glittrande...

Inga kommentarer: