2008-02-04

Att det ska vara så svårt



Det är inte dåligt, ett eget pengaträd, det ska få stå så här ett tag så jag kan njuta av det, sen ska pengarna få ge mig nått i trädgården att njuta av. Det kan bli hösthallon, en Pion, eller nått annat som växer och som kommer åter år efter år. På så sätt kan jag njuta länge av denna present. Det kommer jag att göra av de andra oxå, fågelboken ligger på hyllan i husvagnen och bara väntar på att bli använd, kläder både under och över, kan det bli bättre??? Tulpanerna av Trollungen står på rumsbordet och jag bara njuter av att ha så bra nära och kära. TACK till Er alla!!!Snön bidrog ju till en och annan svordom men mest till skratt, synd bara att jag missade att ta kort på eländet. Helt klart är att det är vinter i Ånnaboda och jag tror att jag gör om detta nästa år, men så blir det fyverkerier som avslutning...

Trollungen och jag hade en diskution som höll i sig från lördagskvällen till i går frukost. Det handlade om att man måste be om ursäkt, och om mna inte gör det så blir det inte bra. Hon förstörde mitt pengaträd, det gick att laga, men hon vägrade att be om ursäkt. Detta ledde till att vi inte var vänner, och det höll i sig tills hon somnade, men hon kom ihåg det när hon vaknade så si stället för att krypa ner under mitt täcka och mysa, som hon alltid brukar göra så gick hon upp och tittade på film. Hon hade en jobbig morgon och i slutet av frukosten kom så äntligen ordet vi väntat på och efteråt så var hon så nöjd och sa att det kändes bra i hjärtat. Maken och jag tittade på varnadra med stolthet och det värmde verkligen hjärtat. Ordet som är så svårt att säga, men som sen gör gott för hjärtat är så klart FÖRLÅT

Inga kommentarer: