2008-12-08

Bula

Som förälder till en Trollungen på 4,5, är man van vid blåmärken, skrapsår och bulor. I vår frys ligger det påsar med "magiska" ärtor, det är egentligen vanliga gula ärtor, såna där man lägger i blöt när man kokar ärtsoppa. Dessa ärtor har inte legat i blöt, men de ligger i påsar i frysen och när man slår sig, bränner sig eller av annan anledning behöver kyla ner något så hämtar man dessa "magiska" ärtor. De är inte lika kalla som is, och formar sig efter kroppen, så det är lättare att använda, och de är ju "magiska" och det kommer man långt med.

Igår var det dags att hämta dessa ärtor, det hela handlade om att vi ha träkulor på våra sängstålpar, som inte sitter fast. På något knepigt sätt så lyckades jag när jag skulle resa mig, ryggen är ond, stel och jag behövde "hjälp" av stolpen för att ta mig upp, få loss en kula och den träffade klockrent mitt i pannan. Så trots ärtorna har jag nu en bula, men tackvare "magin" är den inte blå...

Inga kommentarer: