2008-12-10

Stryka

Strykbrädan tar jag inte fram så ofta, och när jag gör det brukar min mamma vara här och göra jobbet. Men idag är inte mams här och imorgon ska de ha genrep på dagis, så det är bara att sätta fart. Ett problem är att Trollungen har vuxit, men förra året köpte vi ett linne med tanke på att hon skulle växa och förhoppningsvis kunna ha det i år oxå. Nu är det så där på håret, det känns som om det är förkort, men passa precis utan det röda bandet och då kommer det ju att bli för kort när man knyter. Så nu är jag i valet och kvalet om jag ska köpa ett nytt, eller förlänga det vi har. Det är lättast att köpa ett nytt, men billigare att förlänga och pengar är inte något jag har i överflöd... Beviset på hur jag gör kommer förmodligen här nån gång fredag eller lördag.

Inga kommentarer: