2008-12-14

Listor


Ett STORT TACK till Er som försåg Trollungen med denna överraskning...

Att fira jul tillhör en av årets höjdpunkter, enligt mig, jag bara älskar att få plocka fram allt som hör julen till, som tomtar, stearinljus och elljusstakar, stjärnor med eller utan lampor, julgranen, ljus ute mm mm. Min lista är lång och det är tur för mig att Maken är nästan lika tokig i julen som jag. Trollungen är på god väg att älska alla förberedelser, men än är det Tomten som står högst i kurs för henne. Men hon älskar faktiskt att fundera ut klappar till andra och att få ge bort paket, och det uppmuntras av mig...

Trollungen kom idag på att hon måste skicka två listor, en till Tomten som kommer till Kusinerna och en till Tomten som dyker upp hos farmor och farfar. Men vad hon önskar sig är inte självklart, hon vill ha paket och de ska vara bra, men hon vet inte vad hon vill ha. Det gör det hela mycket svårare, för Tomtarna i hennes liv brukar komma med det som står överst på listan, eller i alla fall något på topp 3, i år får Tomtarna ta till sin magiska förmåga för att träffa rätt...

Viktigaste för mig är att jag får tid att träffa nära och kära och att vi får tid att vara tillsammans och njuta av alla de där speciella smakerna, som tex pepparkakor, glögg, skinkmacka på Ljusugnsbröd, saffransbröd, julmust mm mm Idag ska jag skriva en lista inför Annandagsfikan och så ska jag försöka få till en inbjudan till den samma...

1 kommentar:

Anonym sa...

lol,so nice