2008-12-17

Julbak

Igår skulle jag överraska Maken och baka två sorters kakor som jag vet att han gillar extra mycket, men det gick åt skogen. Först upptäckte jag att jag saknade strösocker, så det fick Maken köpa med hem, sen misslyckades jag med den första sorten och somnade innan jag gjort deg nr två. Som tur är fick han "Laxjanson" något som står högt på listan av "favomat". Att jag somnade berodde på Trollungen hon ville somna i sängen och då är det kört även för mig...

"Laxjanson" är en favorit sen förra året, man byter ut ansjovisen mot kallrökt lax och dill, saltar lite mer och använder vitpeppar, det blir otroligt gott.

Idag har jag gjort degen jag inte gjorde igår och ska baka om kakorna som inte blev bra, de var goda men brända... och skulle det inte bli bra så vet jag att bageriet nere i centrum bakar goda kakor, och jag behöver ju inte säga att jag köpt dem...

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.