2009-12-04

Debatt

Kan bli så trött på att det inte är något på TV, vi har massor av kanaler men det är ändå inte mycket att se. Jag älskar "Skenet bedrar", men det går så sent, ser även en rad matprogram, men ofta blir det att jag slötittat på något som inte ger så mycket. "Sommarpratarna" är en ny favorit och även "Vem tror du att du är?" är ett program jag inte vill missa, det är program som handlar om människor och verkliga tankar och funderingar, det tilltalar mig. Igår såg jag "Debatt", det handlade om Minaret och fosterdiagnostik,två väldigt skilda ämnen kan man tycka. Men Sören Olsson hade en bra åsikt; "Hellre mångfald än enfald" och det är som jag ser det vad båda frågorna handlar om, men det är svåra frågor och programmet fick min stackars hjärna att börja jobba på övertid. Så när jag låg där i natt och inte kunde sova pga hostan då hade jag huvud fullt med tankar, men jag kom inte på några lösningar, men insåg att Debatt är ett program jag borde se på dagtid, så att jag har tänkt klart när jag ska sova. Men jag har sedan jag fick Trollungen haft som princip att inte titta på Tv dagtid, med undantag för idrott och på helgerna, vill inte bli slav under en massa TVtider och en massa knepiga "måste se serier"...

Inga kommentarer: