2009-12-16

Sovmorgon

Har sovit rätt bra om man struntar i hur det var före 4.00, efter det har jag sovit och sluppit drömmar om krockar. Trollungen stannade hos Farmor och Farfar, så jag fick sovmorgon idag, vaknade med ett ryck och trodde vi försovit oss, men det är ju bara jag och djuren hemma så nu har jag inget bråttom. Ska snart klä mig varmt och gå ut med Hunden, hon älskar snön, hon studsar fram och kastar man snö på henne är lyckan enorm.

Tänk vad lite snö gör för humöret, ljuset och stämningen, det är så mycket ljusare ute tack vare snön, vilket gör att jag inte kan låta bli att le och alla lampor mm som finns i fönster och trädgårdar så här års blir ju än vackrare nu när vi äntligen har vinter. Ungarna åkte pulka redan dan innan snön kom, på frosten, men nu hör man glada rop och röster från pulkabacken långt efter att det blivit mörkt, får se om det inte ska hamna en pulka el stjärtlapp under Trollungens gran så vi oxå kan vara ute och åka ikväll...

Inga kommentarer: