2009-12-02

Som ett brev

När vi har kalas, träffar mycket folk eller så, brukar det sluta med att min kropp säger ifrån, en inflammerad led eller fler brukar bli resultatet. Efter festandet denna gång blev det inte så, det började istället redan på fredagen, jag hostade i ett, under kalaset började jag nysa och i måndags låg jag med feber. Var till VC, då jag behövde ny hostmedicin, där konstatera läkaren att mina lungor inte mår bra, men att det inte är mycket att göra åt, jag har ju redan astmamediciner och dem ska jag ta dubbla doser av i 4 veckor, är jag lika hostig om en vecka ska jag tillbaka. Det positiva är att han inte tror att jag smittar andra, han tror att det hänger samman med allt annat...

Men som ett brev på posten så började även Trollungen hosta i måndags och natten till tisdagen fick hon höstens första kruppanfall, men nu är det bra igen, men då hon är hemma får inte jag sova. Så idag bestämde jag mig för att pyssla lite med henne. Vi fixade en massa servetter och lack, tanken var att göra julklappar till nära och kära. Vad jag inte tänkte på är att Trollungens tålamod räcker i ca 30 min, så vi får väl se om det blir klappar så det räcker. Imorgon ska jag sova, då blir det dagis igen...

Inga kommentarer: