2010-09-21

Järnskrot

Mitt blodtryck är lågt, konstaterades på vårdcentralen idag, när jag var där och fick agrafferna borttagna, det såg verkligen ut som om de häftat ihop mig, men vissa satt hårt och ville inte riktigt släppa och då sjönk trycket med en väldig fart. Tur att både jag och sköterskan varit med förr, jag kände vad som höll på att hända och hon såg det och sänkte huvudet och höjde under fötterna, sen gick det bättre. Det såg tydligen väldigt fint ut, i alla fall 5 av 6 sår har läkt som de ska, det 6:e var det nån flik som inte såg ut som sköterskan hade önskat, men hon tejpade det och förhoppningsvis är det snyggt om nån vecka eller två.

Idag blir det fisk och potatismos och det ska bli så gott, jag tjuvstartade igår och åt äggröra och lite potatis och det var så mumsigt, känns skönt att kunna börja äta vanlig mat, även om det ska vara mixad eller mosad i några veckor...

Inga kommentarer: