2010-09-27

Kalashelg

Det har väl inte varit kalasväder denna helgen, men jag hr haft en kanonhelg. Det hela började med att vi packade bilen full, med allt man kan tänka sig behöva och lite till för att tillbringa två dagar i Närke. Resan gick för till Björstorp, det ligger i skogen en bit från Katintrop, Åsbro, Askersund, där det var rally, Maken gillade det skarpt, trost regn, blåst och en hund som gnällde och en unge som blev kall och blöt. Själv klagade jag inte, man kunde ju sitta inne på verandan med gasolkaminen skönt värmande bakom ryggen, att jag fick träffa Blomsterhandlaren med familj gjorde ju inte saken sämre. Det skulle inte förvåna mig det minsta om jag är där om ett år si så där, för om jag greppat detta rätt så är den stora frågan bara om rallybilarna kommer från höger eller vänster och om det är en eller två gånger.

Söndagen handlade först om Winx hos Morbror T, men främst om Storkusinens 16-års kalas, för är det nån som älskar att fylla år och ha kalas så är det han, ok jag älskar det oxå, men Storkusinen han älskar det än mer, han gillar hela konceptet, det ska skålas, sjungas, hurras och han njuter och myser så att alla gästerna inte kan annat än älska att vara just där, just då. Önskar att vi alla var lite mer som Storkusinen, att vi verkligen njöt av livet så som han gjorde igår, självklart har han sina sidor och dagar som inte är de bästa, men det är få som är så mitt i en upplevelse som han är...

Inga kommentarer: