2010-11-23

Bara för att jag är jag

Sitter i soffan med fötterna på bordet och så ska jag sitta i minst ett dygn, men på fredag får jag börja vattengympan så nu kanske det vänder. Har varit på Reumatologen idag och där fått veta att jag är i ett skov och att min höft mår allt annat än bra, som om jag inte visste det. Tro nu inte att jag gnäller, för det gör jag bara lite, men jag är mer än nöjd med min läkare och hon blev än bättre när hon hämtade stickvagnen och gav mig en cortisonspruta med bedövningsmedel och lovade mig en till om det inte är bra om 14 dagar. Så nu har jag grymt ont, men vet att det kan vara över om en dag eller så.

Innan jag for till K-stad blev jag bjuden på frukost hos Fru Hockey och det var som vanligt trevlig, men hon och de yngre barnen överraskade mig med en present, en super fin tomte och servetter, som jag fick bara för att jag är jag. Det är sånt som kan få vilken dag som helst att bli en speciell dag. Nu sitter jag som sagt med fötterna på bordet och tittar på min present, ska nog be Trollungen hämta ett värmeljus och redan nu tända det, måste ju få se tomten i full glans...

Inga kommentarer: