2010-11-13

Pappor

Veckorna bara rusar fram, vi är bara två veckor från advent och har denna vecka fått smaka på vinter med snö, men den töar tyvärr bort nu. Trollungen skulle vinka hejdå till Maken när hon upptäckte att det snöat i veckan och utbrast; "Tack Moder Jord!!!"

Denna helg har vi vikt till våra pappor, Farfar och Farmor kommer hit på lunch idag och imorgon är vi bjudna till Morfar, Trollungen och jag har funderat ut presenter till alla tre och vi tror att de blir nöjda.

För att spara lite på min onda rygg och höft åker vi idag till Kumla och Mams/Mormor. Trollungen är så nöjd med att vi ska sova där, hon snuvades på det förra helgen då vi valde att åka fram och tillbaka över en och samma dag. Det gillade varken Trollungen eller mina onda leder så nu testar vi om det funkar bättre att dela upp milen på två dagar. Dessutom får vi ju träffa Mams och jag tror att jag ska få mumsa räkor ikväll, nått som inte funkar nått vidare här hemma. Katten är galen i räkor och gör allt för att få smaka, tur att hon inte kan läsa, för då skulle hon nog plocka fram buren och följa med...

Inga kommentarer: