2010-11-01

Höstlov

Helgen gick fort, trots att Trollungen och jag varit hemma en hel vecka, då hon hostat och haft feber. Maken tog med sig Trollungen och var på bio i lördags, vilket uppskattades av båda. Kvällen tillbringade vi hemma hos Kompisen H, det märktes att det var en evighet sedan vi sågs, ungarna hade verkligen längtat och som vanligt hade vi trevlig. Söndagen tillbringades i soffan till efter lunch, då Trollungen fik besök av en kompis och jag for till IKEA, medan Maken fixade i trädgården. Jag han även med en fika på Slingerstigen innan jag utsågs till "Världens dummaste mamma" pga att det inte var läge att ha en kompis som sov över, man inte får leka hur länge man vill, inte får gå ut i sommarkläder, måste bada efter innebandyn och stoppa nått i magen innan man sover.

Idag tar vi nya tag, då det är höstlov har jag och Trollungen ledigt helt idag och på fredag, och idag ska vi åka in till Värmlands Museum och se den nya utställningen.

Inga kommentarer: