2010-11-16

Drygt 36

Har fått det konstaterat det jag redan visste, min höft mår inte bra, har varit till sjukgymnasten idag och gjort en massa tester, och då jag i vanliga fall är överrörlig så blev vi båda två förvånade när det tog tvärstopp när hon skulle kolla rörligheten i hö höft. Nu väntar jag på att det ska bli den 23:e för då ska jag till reumatologen och förhoppningsvis få en spruta i nämnda höft, för på fredag nästa vecka börjar jag på vattengympa och det vore bra om jag fått sprutan innan dess.

Det var i alla fall skönt för självkänslan att få höra att man verkligen ser förändringen och att mina drygt -18kg gör att mina leder på sikt kommer må så mycket bättre. Det är lite svårt att själv se förändringen, även om jag märker det på alla förstora kläder och får höra det, så kan jag inte riktig ta det till mig eller förstå det. Ett knep jag har är att räkna om kg i smörpaket och nu har jag tagit bort drygt 36 st a 500g, det är en bild jag kan se framför mig, men ändå inte greppa helt och hållet.

Inga kommentarer: