2011-01-05

Fredagsmys på en onsdag

Det nya året började inte riktigt som jag tänkt mig, Trollungen har till och från haft problem med sin förkylningsastma/"krupp" och det är tufft, men vi är så glada att det är så mycket bättre mot vad det har varit. För bara nått år sedan hade detta betytt flera vaknätter i rad för Maken och mig, nu hostar hon nån timme och sen är det över för den natten och det är inte ens varje natt. Vi håller tummar och tår att det är ett tecken på att det håller på att växa bort.

Tomten var här den 2:a januari, då Bonuskusinen, Farbror T och "Faster" A och vi "firade" jul. Vi hade en riktigt trevlig dag, med en tur till pulkabacken, där jag och "Faster" A åkte pulka när tjejerna åkte skridskor. Tjejerna har verkligen kul ihop, de testade också pulkabacken, men han även mysa i Trollungens rum, busa en massa och vi både fikade och åt pasta och chokladpudding. När det var dags att säga hejdå ville Bonuskusinen sova kvar. Det tar jag som ett bra betyg och lovade genast att hon ska få göra det vid tillfälle. Jag fick äntligen "Super Mario" till Wii som jag önskat mig i över ett år. Men nu är jag frustrerad över att jag inte kommer förbi ett hinder i den första borgen/slottet och då har jag ändå tagit hjälp av en expert på 6 år, fick muta honom med glass och känner på mig att det kommer att gå åt fler glassar.

Fredagsmys på en onsdag, det kallar jag lyx, det blev hemgjord glutenfri pizza till mig och hemgjord vanlig pizza till de andra och vi har alla ätit så vi nu är så mätta att vi knappt kan röra oss. Trollungen har börjat vakna till och använder sin pappa som häst, tycker synd om honom, men kul har de...

Inga kommentarer: