2011-01-17

Brister

Det saknas nog en massa i min kropp, för idag köpte jag blodpudding och det smakade mums, så jag ska ringa Torsby och be om remisser för blodprover. Banan, avokado, mjölk och räkor är ungefär vad jag är sugen på och om jag inte är helt ute och cyklar är det B12, kalium, kalcium och järn som är viktiga ämnen i de nämnda sakerna och det är just det man kan få en brist på efter en GBP, så det är lika bra att få det kollat. Dessutom tappar jag en massa hår, vilket även det lär vara symtom på vissa brister.

Annars är det tålamodet som brister, Trollungen vill lära sig spela flöjt och hennes far har sagt att man måste öva en massa, så det gör hon. Efter att ha hört henne i en timme bad jag henne sluta och fick ett; "Ja mamma", men efter ca 30 sekunder blåstes det i flöjten och jag väste åt henne att sluta. Då får jag frågan; "Hur kunde du höra att jag blåste?"

Inga kommentarer: