2011-01-19

Upphittad

Att jag letar nyklar och mobiltelefonen flera gånger varje dag hör till rutinerna här hemma, Trollungen är tämligen trött på sin glömska mamma och det är mamman också. Men idag har jag letat plånbok, kollade så jag hade kontanter att betla en granne så jag och Maken får våra biljetter till hockeyn om någon vecka eller två, det hade jag, la som jag tror plånboken i fickan och så for Trollungen och jag.

Till saken hör är att jag idag skulle lämna 3 barn, en på dagis och två på skolan, så vi var ute i god tid och lämningen på dagis gick supersmidigt, men så var det "Bett", Trollungens favofröken som tog emot, så jag var inte helt okänd, även om jag aldrig varit på just detta dagis förrut, att det var Familjen Hockeys mellanungen gjorde ju inte saken svårare. Sen for jag ner till skolan med de andra två och det är ju aldrig några problem att lämna dem, vi var dock något tidiga men jag vägrar att lämna dem ute, så trots att skolans klocka ej var fem i så fick de gå in och ta av sig, allt för att det skulle flyta på som vanligt.

När ungarna var på plats åkte jag till ICA, skulle köpa glass till minstingen Hockey, men då upptäckte jag att jag inte hade nån plånbok. Trodde jag glömt den hemma så det var lugnt, tills jag kom hem och den inte fanns här. Paniken och ångesten infann sig och kaoset utbröt, ringde Mamma Hockey som kollade med dagis, där fanns den inte, var till skolan där fanns ingen som hört om en upphittad plånbok, hem igen och pankiken mm satt i. Gjorde som jag alltid gör när jag inte vet vad jag ska göra; ringde Mams, och när jag pratade med henne ringde den andra telefonen, Mamma Hockey kunde meddela att en granne till dem hittat min plånbok, så nu ska jag snart åka och hämta den och sen köpa en ros till upphittaren...

Inga kommentarer: