2011-01-11

"Slavdrivare"

Äntligen kom jag iväg till vattengympan, det är över en månad sedan jag var där pga hjärnskakningen och sen juluppehållet, men nu är vi igång. Det var som vanligt helt underbart att komma ner i det varma vattnet, med ett undantag, min nacke som helt plötsligt inte gillar värmen.

Efter gympan träffade jag min älskade sjukgymnast, som fick hälsningen från min Husläkare; han hälsade att han nu överlåter min nacke och huvudvärk i sjukgymnastens händer. Det betyder att jag nu måste äta mer värktabletter för sjukgymnasten menar att jag ska vara smärtfri, helst hela tiden, och sen ska jag träna, eller kanske mer rätt stretcha nacken flera gånger/dag och jag får använda min "Physiorulle" som en del i träningen. Sjukgymnasten menar att vi måste häva den onda cirkeln jag hamnat i och det fort så jag inte får bestående men, men samtidigt varnade hon för att detta kan komma att ta lång tid. Så nu ska här tränas, äta värktabletter och göra allt som står i min makt och samtidigt håller jag tummar och tår för att vi får ordning på detta.

Min älskade sjukgymnast meddelade dessutom att hon ska jobba i ett projekt på en annan avdelning under ett antal månader och jag kommer att sakna min "slavdrivare"...

Inga kommentarer: