2011-01-15

Lång väntan

Det är grått ute denna lördag, men det stoppade inte oss från att ta en tur till den lilla pulkabacken, och så här i efterhand är jag glad att den inte är längre. Det är en härlig känsla att åka ner för backen i en pulka, men idag var jag bara tvungen att prova Trollungens "glider". Kan lova att det hördes när jag tjutandes åkte på mage ner för backen, tror inte Maken var snabb nog så att det finns på bild och lika glad är jag för det.

Nu ska jag snart utmana mig själv igen, ska prova på att göra en egen Hollandaise, det har jag aldrig gjort och de som finns att köpa innehåller alla en massa laktos och det vill inte Makens mage ha och vem vet Trollungen kanske vågar att smaka och hennes mage är än känsligare för mjölksocker.

Annars handlar denna lördag mest om en lång, lång väntan på att det ska bli kväll så vi kan hämta Fru Hockey och hennes tjejer för att sen åka in till LLA och där få uppleva årets upplaga av Disney on ice...

Inga kommentarer: