2011-09-05

Köttfärs

Det är svårt att komma ihåg hur bra man har det, hur livet rulla på och att det mesta är rätt okej. Det är enklare att komma på allt det där man saknar, som pengar, saker, bättre bil, nån som gjorde allt det där man vill men inte kan eller hinner, att det regnar, listan är oändlig. Men jag tror att det gäller att börja fokusera på det som är gott och det försöker jag göra, vill inte påstå att jag lyckas jämt. Min husläkare sa i fredags att jag var unik, sånt kan vara lite skrämmande, att vara unik, men denna gången var det en komplimang som jag är stolt över. Han sa nämligen att jag är suverän som klarar av att trots att jag mår som jag gör alltid ha lätt för att le, alltid tid att öppna dörren åt nån annan och förmågan att se det ljusa i tillvaron, det värmde. Men det bevisar att han inte läser min blogg, inte är vän med mig på FB, inte ser min på torsdagarna, men samtidigt så är det ju just så jag vill att de flesta ska se mig, som Tina, mamma, maka, matte, kompis, släkting mm som tyvärr har psoriasis artrit, en nackskada och nu problem med gallan.

Gallan är förmodligen en följd av min snabba viktminskning, och kommer förmodligen att ge med sig, och gör den inte det kan man lätt plocka porten. För det är jag snart 1 år sedan jag gjorde min magoperation, och jag har nu minskat ca 80 smörpaket á 500g smör, det är jag stolt över och då får väl gallan göra lite ont då och då.

En av "våra" busar(Killarna) spelade poolspel i fotboll igår, och för att han skulle få bli med till Skoghall så ställde Maken upp och jag vet inte vem som är stoltast. Grabben gjorde Forshagas alla mål, Maken kände sig som far till killen och jag var tvungen att ringa flera gånger för att få veta hur det gick, precis som när Trollungen spelar. Att Killen var stolt det förstår jag, att hans mamma är det vet jag och att vi är det är en självklarhet, han är ju en av "våra" busar

Nu till rubriken, jag frågade Maken om vi hade köttfärs i frysen för nån dag sen och fick svaret att ja 7 paket minst fanns det, vilket förbryllade mig en smula, brukar ha koll och hade gissat på högst ett. Idag är jag sugen på pannbiff och har vänt upp och ner på frysboxen, det slutade med att jag ringde Maken, ganska upprörd, och han stod på sig vi hade köttfärs, men det var bara det att jag pratade om köttfärs och han pratade om köttfärs(läs köttfärssås) Gissa om jag var sur, hade ont av kylan och åkte till ICA och köpte köttfärs... (På onsdag får vi 20 kg nötkött, med en viss del köttfärs)

Inga kommentarer: