2011-09-30

Vart tog veckan vägen?

Förra helgen var vi till A-sund, eller mer rätt till "där vägen svänger" och såg på Rally. Det var en upprepning, gör vi om det nästa år blir det en vana och sen en tradition, jag och Maken kommer säkert att hänga i så det blir en tradition, frågan är väl om Trollungen gör det. Förvisso gillar hon skarp att följa med, men jag tror att det är yngsta barnet och hennes saker, filmer mm som drar. Det blir ju inte sämre av att det vimlar av andra ungar i Trollungens ålder, att vi har matsäck, att man grillar korv och ser en massa häftiga bilar som sprutar grus om man har tur. Men hur äldre Trollungen blir hur svårare blir det väl att få med henne på sånt vi vill.

När vi ändå träffade Blomsterhandlaren så beställde jag i förväg två buketter med Gladiolus, det är några av de vackraste blommor jag vet och den ena buketten var till mig, den andra satte vi på min mormors grav. Så länge jag haft körkort har jag en gång varje höst satt Gladiolus på graven, och om jag inte minns fel så älskade även min mormor dessa ståtliga blommor.

När vi ändå var i Närke våldgästade vi några för att sälja underkläder och jultidningar. Vinsten från kläderna ska ta Röda huset, förskoleklassem-6:a där Trollungen går på skolresa till våren. Jultidningarna säljer vi bara för att jag har köpt "Bland tomtar och troll" till Trollungen varje år sen hon föddes och förra året kom ingen och sålde ur just det förlagets tidning, så det slutade med att en kompis till oss skickade in en beställning och hennes son fick två biobiljetter om jag mins rätt. Så när Jultidningsförlagen skickade ut sina tidningar bestämde jag och Maken att vi lika gärna kunde köpa boken "av" Trollungen och så får hon gå på bio.

Den här veckan har gått fort, även om både Trollungen och jag haft feber, Trollungen var hemma i onsdags men efter en Ipren var hon frisk och hur pigg som helst, själv har jag fortfarande feber, men inga andra symtom, och Ipren hjälper inte, jag är så trött, så trött.

Vi har fått minst en inneboende, det låter som det springer nån på taket i vardagsrummet, och jag har mer eller mindre panik, men Maken har tagit tag i problemet så nästa vecka kommer Anticimex och löser det hela. Jag var först övertygad om att det var en mus, men nu vet jag inte, det låter så himla konstigt. Men jag tänker inte ta ner taket och titta efter. Hunden bryr sig inte och av Katten har jag inte sett ett spår idag. Nu hörde jag ljudet redan igår, så Katten har i alla fall inte släpat in nått i natt, men är det en mus är hon starkt misstänkt.

Inga kommentarer: