2011-09-22

Vardagslyx



Idag har jag insett att om man gör dubbel sats av "Mams äppeldrick" och inte en 1/2, så går det åt väldigt många fler flaskor. Så jag har varit till IKEA och fördubblat mitt antal glasflaskor och jag har just nu 9,5 flaskor med färdig äppeldricka. Det är en vardagslyx att kunna dricka sin egengjorda äppeldricka, även om Trollungen anser att det är Morbror T:s äppeldricka, och jag säger "mams" om den samma, kärt barn har många namn. God är den och idag kommer en kompis för att provsmaka denna dryck. Det är också vardagslyx att få besök och kunna bjuda på nått gott, har för säkerhetsskull köpt några kakor och skorpor.


Vardagslyx är även att köpa en bok, så idag när jag ändå var igång och spenderade pengar så införskaffades "Änglamakerskan" av Camilla Läckberg. På IKEA köpte jag en himla många ljus det är ju höst och då går det år en massa värmeljus. Har även gjort ett fat med en massa fina höstlöv som Trollungen plockat hem nu när hon gått hem själv, där jag ställt ett nyinköpt ljus i grönt glas i mitten.


Det är inte slut på vardagslyxen denna dag, för när jag var på väg in till MAXI ringde jag Maken och det slutade med att han och en jobbarkompis till honom och jag tog en kaffe. De var nämligen på väg till Bergvik för att köpa en present till en annan jobbarkompis. Det är verkligen vad jag kallar vardagslyx, alla dessa små guldkorn som får en torsdag att glittra och idag har jag fått en massa av det. Att jag dessutom mår så himla bra just på en torsdag är lyx, men så tog jag varken sprutan eller cellgifterna igår, då operationssåren inte riktigt läkt ihop ännu.

Inga kommentarer: