2007-09-19

Har vi tur vänder det

Lillkatten har gått hem till sina människor, berättade Trollungen när hon var här igår. Det verkar som om det var mat och en dags sömn som katten behövde, för sen i söndagsnatt har vi inte sett till den sötnosen. Djurskyddet ringde därimot och vi fick med beröm godkänt....

Det gör ont, det gör ont... Natten var lång och tråkig, ryggen håller på att ta död på mig. Så det var en trött Tina som efter frukost begav sig till Arbetsterapin. Nu har jag snart gjort allt jag tänkt mig, lite julklappar och tidningssamlare till Trollungen, så nu får jag fundera ut nya saker att pyssla mig...

På sjukgymnastiken var det träning på torget som stod på programmet, och det är alltid lika tråkigt, trodde jag. Men idag var det än tråkigare än vanligt, om vi bortser från att vi överaskade "min" sjukgymnast med en blomma och vacker sång, hon fyllde år i början av veckan. För inte var det kul när hon sa att vi har tur om det vänder innan dessa 4 veckor är över, och när hon sen sa att jag förmodligen inte nått smärttoppen ännu ja då var det tungt. Lite bättre blev det när jag slapp träna och istället fick värmebehandling. Nu håller jag tummarna för att få mer sånt på schemat, värme alltså.

Inga kommentarer: