2008-01-31

En dag på jobbet

Idag har jag fått spruta nr 4 i armbågen, och en i höger handled. Den i handleden tror jag på, men hjälper inte den i armbågen så har jag, efter att ha vägt för och emot med Maken, bestämt mig för att avvakta tills jag varit i Örebro på handkirurgen.

Senare idag ska jag till Clarahälsan och träffa företagsläkaren för att komma igång med planeringen för att komma åter i arbete. Kanske inte bästa dagen att träffa nån för första gången men jag kommer ju alltid att behöva sprutor så det är väl lika bra att hon får se det från början. Allt jag vill är ju att kunna börja jobba och få återvända till ett normalt liv. Inte för att jag tror att jag nånsin kommer att bli normal men ändå...

Sitter just nu vid en dator på Makens jobb, känns som när man var liten och var och pryade, få tiden att gå och tråka inte igäl... Trollungen blev lite orolig när det gick upp för henne att jag skulle åka med Maken imorse, för henne betyder det att jag ska till sjukhuset och sova kvar där, men när jag lovade att hämta henne på dagis så fick det väl gå då. Dagisfröken blev förvånad av att se mig, och funderade vad som skrämt upp mig så tidigt. Ja inte var det glädjen att tillbringa dagen på Makens jobb i alla fall.

Inga kommentarer: