2008-11-16

Första natten

Så har första natten gått, och den gick väl si så där. När Maken och jag gick och la oss var vi båda förvånade över hur lätt det gått. Resan funkade utan missöden, Vickan kissade när vi stannade och hon lekte glatt med Trollungen. Äta och dricka var det lite värre med, men efter att ha blött upp torrfodret smaskade hon i sig det.

Att sova i buren funkade oxå bra, Vickan fanns sig snart till rätta och somnade sött. Men sen var det där med att väcka sina människor när man behöver ut, vår hund hade en annan lösning, gnäll när du uträttat dina behov på golvet. Så nu blir det till att ha en annan lösning, burdörren kommer att vara mer stängd, så vi hör när hon går upp.

När väl hunden sov och det var åter rent och torrt på golvet låg jag vaken i flera timmar så jag hörde 6-nyheterna innan jag somnade, ca 15 min senare var det dags att vakna igen, Trollungen hade sovit klart.

Inga kommentarer: