2008-11-28

Uppsägning

Mötet igår var väl ingen höjdare, det handlade om att jag inte är berättiga till sjukpenning längre och att jag inte kan gå tillbaka till mitt jobb. Så nu ska en omplaceringsutredning göras. Med andra ord jag får förmodligen en uppsägning i julklapp, men vem vet kommunen kanske har ett jobb som jag kan få. Det är med blandade känslor jag tänker på detta, jag har accepterat att jag inte kan gå tillbaka, men samtidigt har jag en fast tjänst och hur lätt är det att få en sån. Men som på beställning träffade vi en bekant igår som har jobbat en hel med sånt här och hon trodde inte jag behövde oroa mig. Så jag tänker fortsätta att se på detta som en ny början... Jag ville ju aldrig ha jobbet, det var ju ett sånt där som AF bestämde att jag var tvungen att söka, så varför deppa, nä jag gläds åt att jag mår så mycket bättre och hoppas att jag snart har ett nytt jobb.

Inga kommentarer: