2009-01-08

Bara jag och Katten

Det är nog varje småbarns förälders dröm, att få en dag för sig själv, en dag då man kan ligga i soffan, läsa den där boken som bara blivit liggande, slötitta på TV, och inte behöva fixa och göra en massa. Ska ha en sån dag idag, Maken tog med Hunden till jobbet och Trollungen är på dagis, men det finns ett stort MEN, det beror inte på att jag ska få en sån där dag man drömmer om, nej det handlar om en nysprutad handled.

Julafton kunde ha slutat innan den började på för min del, jag halkade och slog i ryggen och handleden, och jag trodde inte jag skulle kunna ta mig upp och att det skulle bli på USÖ jag skulle tillbringa dagen och ev natten. Nu slapp jag det, jag tog lite piller och kopplade på envisheten, men jag har haft grymt ont i framför allt handleden sedan dess. Så för någon vecka sedan kollades den upp via röntgen, men det är inget benbrott, vilket känns som en vinst. Jag var igår på reumatologen och fick en kortisoninjektion, så nu väntar vi och håller tummen för att jag till helgen ska känna en förbättring. Varför jag är ensam hemma? Ja sprutan har gjort något, just nu hat jag ondare än jag haft på mycket länge, jag kan inte använda handen till något, vilket gör att jag av erfarenhet vet att jag antingen är smärtfri om högst en vecka, eller så har vi ett stort problem...

Nu ska jag lägga mig i soffan, dricka te och mysa med Katten.

Inga kommentarer: