2009-01-03

Snöfall

Så har det nya året startat och jag kan bara konstatera att det är ungefär som vanligt. Just nu är vi i Ånnaboda och njuter av att vara lediga. Igår hade vi en underbar vinterdag, det var lite väl kallt, under -10, men solen strålade från en vinterblå himmel och Trollungen var ute från morgon till kväll, fick tvinga in henne för att fylla på med "bränsle". Det finns snö i pulkabacken, men dit kom ungarna inte, de hade fullt upp med att bara leka.

Själv var jag till AF, det är skillnad på en stor stads AF mot den som finns i Forshaga, vet inte vilket som är bäst, men effektivast är AF i Örebro. Det var gruppinskrivningar på löpande band och besöket var över på ca 20 min, men så måste jag ju göra om det hemma den 7:e.

Idag snöar det och det gör att det inte är så kallt, men det blåser och jag måste erkänna att jag föredrar vädret vi hade igår. OK vi behöver snö så att vi kan göra snögubbar, kasta snöboll, åka skidor mm, men det kan väl snöa när jag sover, eller när jag inte är här...

Inga kommentarer: