2009-01-09

Nya vanor



Att det tar ett tag att byta en vana mot en annan har man ju hört, och att byta vanor är inte enkelt. Så det gäller att man är motiverad när man ska förändra saker som kost och motion, det vet väl de flesta. Dröm om min förvåning när jag för någon vecka sedan insåg att Hunden fått mig till nya vanor utan att jag tänkt på det. Visst insåg jag redan innan vi fick hem vår vovve att det skulle betyda att jag skulle ut varje dag för att rasta och leka med henne. Men jag insåg inte att det skulle skapa ett behov hos mig, men så är fallet.

Min hand har som jag nämnt varit ond och fått det till följd att Hunden inte varit hemma de tre dagar som Maken jobbat och idag insåg jag plötsligt att jag inte mår bra när jag inte får mina rundor, de som jag trodde var Hundens, det räcker inte med den lite längre vägen till Dagis när jag hämtar Trollungen, jag behöver mer. Som tur är skiner solen och det ska bli härligt att ta på sig kläderna och gå ut och gå, men jag saknar min vovve, det är ju som alla vet roligare att gå om man är två...

Matvanorna ska jag ta tag i på måndag, då räknar jag med att handen är så pass mycket bättre att jag kan laga mat, idag får det bli rester som inte kräver att jag skär och fixar en massa. Men på måndag då börjar mitt sunda liv igen...

Inga kommentarer: