2009-09-16

Databeroende

Vi har fortfarande datastrul och det begränsar mitt liv en massa. Att jag är så beroende av datorn skrämmer mig, jag kan leva utan att blogga, läsa andras bloggar, och kvällstidningar, spela spel och surfa runt i största allmänhet, men jag är beroende av att a-kassan får in mina kassakort, att räkningar blir betalda, att kunna kolla e-posten, titta efter jobb mm och då måste datorn funka. Det är många som anser att man ska göra allt via datorn och då kan man sparar en och annan slant, och sånt gillar jag, men för att det ska bli en förtjänst måste ju datorn funka. Det är otäckt att i alla fall jag är beroende av teknik som inte är mer pålitlig och att jag dessutom är beroende av att någon annan fixar det när det strular för utan Maken hade inte datorn funkat idag heller...

Inga kommentarer: