2009-09-04

Träningsvärk

Om jag igår var förvånad över att jag inte hade ont, så är jag idag förvånad att det inte är mage, ländryggen eller låren som är mest drabbade utan bröstryggen och jag är fortfarande förundrad över att jag inte har ondare. Men trots att jag sällan haft så kul och känner att träningen är helt rätt för mig har jag bestämt mig för att skjuta upp detta med ridskola på framtiden. Ridläraren föreslog att jag skulle rida 3 gånger för henne, bara hon, jag och en häst, men jag känner att jag vill börja en en grupp som alla är helt noviser och där alla behöver lära sig från grunden, inte som nu bli inkastad i en nybörjargrupp där alla ridit i minst ett halvår. Visst har jag hängt i ett stall, ridit en del, men det handlade om travhästar och de är inte på långa vägar tränade som en ridhäst, det är som om en mountainbike cyklist skulle få för sig att köra en landsvägscykel i bergen...

Inga kommentarer: