2009-09-17

Sködetider

Vi har ett strålande väder, solen lyser från en blå himmel, men det är ingen värme, luften är kall och det känns att sommaren har flytt och hösten har bitit sig fast. Det finns mängder med äpplen, plommon mm, hos de som har fruktträd och rönnbären har jag ju tidigare nämnt. Vi har bara ett äppelträd och det är Trollungens, men i år fick hon inga äpplen, vilket är synd då hon hade planer på att göra äppeldricka. Nu har vi turen att ha kompisar som har äpplen så jag har i dag satt en sats på 6 liter så på söndag ska den vara klar. Plommon har jag fått av en av kompis och imorgon ska jag plocka Krikon hos en av tjejerna jag träffade i lördags. Det är härligt med skördetider, när man bara behöver plocka och ta hand om just så mycket man känner att man orkar med...

Inga kommentarer: