2009-09-21

Social varelse

Under mina år i Värmland har det mesta handlat om min sjukdom, och det har varit och är tufft, men det blir allt bättre, jag orkar mer och mer, har inte lika djupa dalar och det är fler och fler dagar utan allt för svår smärta. Det handlar till stor del om den nya medicinen jag började med i november förra året och att jag tack vare Hunden rör mig mycket mer, jag måste helt enkelt gå ut även när värken är som värst. Samtidigt har detta fått andra följder, som bla yttrar sig så att jag behöver nya input, träffa människor och det är tur att jag via Trollunge har träffat nya vänner som fanns här redan innan jag blev bättre och det är ju först i mötet med andra som vi finns om man ska tro sociologerna. Med det i bakhuvudet har jag nu insett att jag börjar existera mer och mer även utanför den lilla sfären och jag måste säga att jag gillar att vara på väg tillbaka till att återigen vara en social varelse.

Inga kommentarer: