2009-09-19

Resdrömmar

Att längta bort är väl något vi alla gör mer eller mindre ofta, när det gäller mig brukar det handla om Kumla, Örebro och Ånnaboda, Gävle, Göteborg och just nu Stockholm som är platserna jag drömmer om. Erkänner att jag inte är den som drömmer om att åka till Thailand, huvudstäder eller djungeln, jag ska se Späckhuggare utanför Norge någon gång och till södra England för att se på apor ska jag också, men annars så längtar jag mest efter att träffa nära och kära. Maken vill visa mig Sverige, och det var också tanken när vi köpte husvagnen, men nu är det för dyrt att dra runt på den och min kropp gillar inte att åka bil så länge.

Idag vaknade vi av att Trollungen skrek från vardagsrummet om att hon ville se något. Jag trodde givetvis att det handlade om TV och somnade snabbt om då Maken snabbt var på benen och tog han om både henne och Hunden, som för övrig fyller 1 år idag. Men Trollungens tjut handlade inte om barnprogram, nej det handlade om att hon vill se Eifeltornet, och helst idag. Vi har förklarat att vi måste spara pengar för att ta oss dit, men vi har lovat att vi ska åka, frågan nu är när...

Inga kommentarer: