2009-09-25

Systrar

Igår var det en vanlig torsdag, jag hade två tjejer med mig hem, men det var ändå ingen vanlig torsdag. Var in till Karlstad för att kolla om det fanns garn som Mams ville köpa, det fanns det inte, men jag och "Singelmamman" köpte båda garn så Mams får lite att göra. Vi passade även på att luncha, tyvärr inte på museet som var tanken, där fanns inte något glutenfritt alternativ så vi åt en sallad på ett annat ställe...

Väl hemma igen var det en glad vovve som tog emot mig, hon hade fått vara hemma själv alldeles för länge, enligt henne. Så det var en glad hund som följde med och hämtade två leksugna tjejer. Tjejerna lekte otroligt bra, de bråkade inte en enda gång, hade inte tid att äta, men tillslut mumsade de i sig plättar och sylt. Men det mest ovanliga denna torsdag var att de städade och det utan att protestera.

När "Singelmamman" kom var hon i städartagen, hon gick lös på diskbänken, och när den var klar gick hon vidare till bänken med mikron, och det var då jag kom på att hon påminde om en viss Systeryster, så jag sa att jag redan har en syster och det räcker med en. Det tyckte nu inte "Singelmamman" hon påstod att Systeryster kan behöva hjälp och den får hon nu av "Singelmamman". Så nu har jag nystädade bänkar i köket, för när hon gick var alla rena och så när på den vid kaffebryggaren, så den fixade jag och så har jag plötsligt blivit med ännu en syster...

Inga kommentarer: